Küresel Pazarlarda Sizin de İmzanız Olsun!
Doğru yaklaşım gösterildiğinde, uluslararası alanda rekabetçi olacak şekilde tasarlanan her ürünün ve hizmetin, küresel pazarlarda müşteri bulacağını biliyoruz. Bunun örneklerini, geçmişte yüzlerce kez gördük.
Ana yüklenici, KOBİ ya da start-up… Platform üreticisi, sistem üreticisi, alt sistem üreticisi, bileşen üreticisi, malzeme tedarikçisi ya da hizmet sağlayıcı… Her büyüklükten kuruluşlar, herhangi bir ürünü ya da hizmeti, küresel pazarlarda satabilir.
GLOMAS olarak ihracata, “Küresel pazarlama ve satışı, sürdürülebilir bir şekilde yapmak” vizyonuyla yaklaşıyoruz. Bu nedenle de ana hizmetimizi “ihracat danışmanlığı” yerine “sürdürülebilir küresel satış danışmanlığı” olarak adlandırmayı tercih ediyoruz. Sürdürülebilir küresel satış danışmanlığı hizmetimizle her seviyedeki şirketlerin, sürdürülebilir küresel pazarlama ve satış yapabilmelerinin yolunu açıyoruz.
Neden “Sürdürülebilir Küresel Pazarlama ve Satış”?
Koşullar uygun olduğunda, bir ürünü ya da hizmeti bir kere satabilirsiniz. Peki, ilerleyen dönemde, aynı ürün ya da hizmeti, aynı ülkeye kaç defa daha satabilirsiniz? Bu ürün ya da hizmeti, başka ülkelere de satabilir misiniz; bunu kaç defa yapabilirsiniz? Rakipleriniz ortaya çıktığında, onlarla rekabet etmek için fiyattan başka hangi avantajlarınız olacak? Eğer siz aynı ürünü ya da hizmeti, bir ülkeye birden çok kez satabiliyorsanız, müşteri portföyünüze başka ülkeleri de katabiliyorsanız ve rekabet ortaya çıktığında, fiyat dışında da avantajları gündeme getirebiliyorsanız “sürdürülebilir küresel satış” yapabiliyorsunuz demektir.
Tüm süreçler, doğru bir metodoloji ile ele alınıp planlandığında, istenilen sonucu verebilir.
GLOMAS olarak tam da bunu yapıyoruz.
Kuruluşlar, Neden Sürdürülebilir Küresel Pazarlama ve Satış Yapamıyor?
Küresel satış yapabilmeniz için yeter ve gerek şartlar vardır. Gerek şartlar, duruma göre değişir. Örneğin, talep edilen ürünü ya da hizmeti sunuyor olmanız bir gerek şarttır. Yeter şartlar ise rekabet gücünüzden kaynaklanır. Rekabet edebiliyor olmalısınız. Kuruluşlar, zaman zaman gerek şartları sağlamanın ihracat için yeterli olabileceğini değerlendiriyor. Örneğin, bir fuara katılıyorsunuz; sergilediğiniz ürün, yerel makamların çok ilgisini çekiyor, “Tam da böyle bir şeye ihtiyacımız var!” diyorlar. Görünürde gerek bir şartı sağlıyorsunuz. Ama satış gerçekleşmeyebiliyor; çünkü yeter şartı sağlayamıyorsunuz. Rakipleriniz o alanlarda sizi geçiyor. Dolayısıyla rekabet ve rekabetçilik konusuna daha ciddi bir şekilde eğilmek gerekiyor.Süreç odaklı baktığımızda ise kuruluşların; strateji oluşturma, rekabet ortamını anlama, kendi rekabet avantajlarını oluşturma, ihracat çalışmalarına hazırlanma, gerekli tanıtım faaliyetlerini yerine getirme gibi bir dizi alt adımda takılabildiğini görüyoruz. Bu durum, KOBİ’lerde çok daha sık görülüyor.
Uygulamada neler olduğuna baktığımızda ise firmaların önemli bir bölümünün ihracat ile ilgili A planlarında, sadece fuar ve etkinlik katılımları olduğunu görüyoruz. Evet, bu katılımlar önemli ve gerekli. Diğer yandan, “doğru fuarlara mı katılıyorsunuz, doğru ülkeleri mi hedefliyorsunuz?” gibi soruların cevaplarının da “evet” olması gerekiyor. Doğru ülkeleri belirlediyseniz fuar katılımlarının da ötesine geçmeli ve oradaki muhataplarınızı daha çok ziyaret etmelisiniz. Diğer yandan herkesin kaynaklarının bir sınırı var. Her an her yerde olamazsınız. Bu durumda bir iş ağını, temsilcilikleri kullanmanız gerekir.